Sosyal Medya ve Medikal Firmalar

Sağlık Sektöründe Dijital Gelişme
Mayıs 15, 2015
Sağlık ve ilaç sektörü 2020’ye hazırlanıyor
Mayıs 15, 2015
Show all

Sosyal Medya ve Medikal Firmalar

Sosyal medyada bulunmak için geçerli sayılacak 3 ana sebep var. Bu 3 önemli maddeden bahsedecek olursak;socialmediaposter

  1. Halka ilişkiler çalışmaları
    Halkla ilişkiler çalışmaları ilaç firmaları için oldukça önemli bir unsurdur. Sonuçta, ilaç sektörünün genel anlamda çok da iyi bir itibarının olduğunu söyleyemeyiz. Fakat günümüzde, bu durumu kendi lehine çevirmek isteyen ilaç firmaları, sosyal medya üzerine üzerine oluşturdukları iletişim modelleriyle başarıya ulaşabilmekte. Sosyal medya, çift yönlü bir iletişim modeli üzerine kurulu ve etkileşimin olduğu bir mecra olması, doğru stratejilerin kullanılmasıyla, birçok ilaç firması için mucizeler yaratabilecek bir araca dönüşebilmekte. Bu alandaki doğru stratejiler ile hastalar ve toplumla daha iyi bir iletişim kurulması sağlanabilir.
  2. İlaçlar hakkında Geri dönüş alabilme
    Dünya’da yanlış ilaç kullanımının büyük bir problem olduğunu göz önünde bulunduracak olursak, ilaç firmaları; özellikle mobil uygulamalar sayesinde, hastaların hangi ilaçları ne şekilde kullanacağını söyleyen ve hatırlatan sistemler oluşturarak, yanlış ilaç kullanımının olumsuz etkilerini azaltmaktadırlar. Bu tür problemleri sosyal medya aracılığıyla dinlemek ve gerektiğinde müdahelede bulunmak, ilaç firmaları için oldukça önemli bir fırsat haline gelmiştir. İlaçların kullanımı, hastalardan veya sağlık uzmanlarından gelebilecek soruları yanıtlamak, gelebilecek şikayetlerin dikkate alınması, firmanın güvenirliliğini ve imajını pozitif yönde iyi bir etki bırakmaktadır.r&d
  3. Araştırmalar
    İlaçların üretim aşamasında yapılan klinik araştırmalar aslında her zaman gerçeği yansıtamamaktadır. Fakat sosyal medya analizi ve elde edilecek olan veriler, firmaların hedef kitlelerine ve özelliklerine daha kolay ulaşabilmelerini sağlayacaktır.
    Bu analizler özellikle, yeni medya kanallarında yapılacak olan “anahtar kelime” bazındaki araştırmalarda iyi sonuç vermektedir. Sağlık hizmetleri sağlayıcıları için bir ilacın piyasaya sürüldükten sonra elde edilecek olan verileri oldukça büyük önem taşımaktadır. Sosyal medya ise bu bilgileri edinmek için en etkili yollardan biridir.